Була колись, до Другої Світової, залізниця Миронівка – Канів – Золотоноша. Людей по ній возили, товари різні. Але під час війни було її зруйновано (Ліпляве – Канів – Миронівка) та й не відновлено. Була побудована гілка з Ліплявого до Канева в 70-80 роки (приблизно), але нічого з того не вийшло.

На вулиці був останній день літа, і вирішив я провести його якось цікаво. Давно мене манила залізниця на лівому березі, бачив я її востаннє близько 10 років тому, тому осідлавши свого двоколісного друга я вирушив туди.

Мапа місцевості

Мапа місцевості

До самого Канева з Ліплявого йде дві колії: одна стара до мосту, побудована ще в довоєнні часи (позначена на мапі червоним кольором), та інша, новіша, побудована вже за часів Канівської ГЕС (синій). Саме стан старої колії я і вирішив дослідити. Так і почалась моя подорож

фото0
До самої залізниці я їхав сподіваючись що вона буде хоч і закинута, але все таки буде. Але мене чекало розчарування.

Рештки

Рештки

Рештки

Рештки

Рештки

Рештки

Самої залізниці не залишилось. І судячи по заростях трави та стану шпал – рейки зняли як мінімум кілька років тому. Хто це був – невідомо. Та ясно одне – потяги сюди вже ходити не будуть.

Колишній під'їзний шлях

Колишній під’їзний шлях

Автоген – "найкращий друг"

Автоген – “найкращий друг”

Покатавшись біля складів коло самого Канева, я вирушив в сторону Ліплявого, періодично зупиняючись через кілометр-другий.

Фото7 Фото8 Фото9

У селі почав шукати станцію. Пам’ятав те, що вона біля лісопилки (або лісопилка біля неї), але от де саме — хтозна. Тому просто повернув відразу до лісопилки, оскільки пам’ятав що там десь була колія. По пісчаній дорозі на велосипеді проїхати було важко, довелось котити велосипед поруч.

Пилорама

Пилорама

Нарешті після сотні метрів по піску я таки вийшов до місця яке пам’ятав. Рейки тут були не зкріплені між собою, в шпалах часто не було костилів. Звичайне, мабуть, діло для закинутої залізниці.

Колія синьої лінії

Колія синьої лінії

До мосту шлях від самої станції був розібраний повністю

Вид на станцію

Вид на станцію

Вид на станцію

Вид на станцію

Ліворуч червона лінія, праворуч - синя

Ліворуч червона лінія, праворуч – синя

Фото15

Сама станція складається з трьох колій: однієї з пасажирською платформою та двох для вантажних потягів.

Фото18 Фото17 Фото19 Фото20

Станційні будови закинуті, вікна побиті, поли зірвані, дах знятий. Лише на невеликому сарайчику висять замки.

Фото21 Фото22 Фото23 Фото24 Фото25

Пасажирська колія частково розібрана. Вантажна виглядає справною.

Фото26 Фото27 Фото28

Тут стояв світлофор?

Фото29

Вид на станцію зі сторони Золотоноші

Вид на станцію зі сторони Золотоноші

Постова будка

Постова будка

Далі біля залізниці була натоптана стежина, тому вирішив трохи проїхатись понад нею.

Фото33 Фото32

Дерев’яні шпали були перемотані товстою проволкою. Також через, приблизно, 3-10 метрів були встановлені бетонні шпали.

Фото34 Фото35

Взагалі було видно що тут відбувається якийсь рух

Обідрана гілка

Обідрана гілка

Біля насипу наткнувся на пам’ятник радянському письменнику Аркадію Гайдару, який загинув на цьому місці під час Другої Світової війни.

Фото37

Далі йшов звичайний залізничний шлях

Фото38 Фото39 Фото40 Фото41

Наткнувся на не встановлені ще бетонні шпали. Просто лежать і все, ніби робочі зараз відлучились десь на відпочинок.

Фото42

Так їдучи понад залізницею я виїхав на переїзд. Їхати так далі не було бажання та й часу, тож я попрямував додому.

Фото43 Фото44 Фото45

 

Для довідки

 

Після спілкування з місцевими жителями взнав, що вантажний потяг ходить сюди один-два рази на місяць. Забирає деревину що накопичується на складі і відвозить на станцію в Золотоношу.

До самої станції в Ліплявому можна потрапити від залізничного переїзду біля церкви в центрі села. При поїздці з Канева це буде другий по рахунку. Мої блукання по лісі були простим результатом незнання місцевості.

Також була інформація, за часів Януковича, що планується відновити цю ділянку до самої Миронівки. Охочі можуть скористатись пошуком на сайті Укрзалізниці. Але зараз все стихло і що буде далі – невідомо

Автор: Руся Шніц

Більше фото

Прошу вибачення за “лежачі фото”. Це викликано технічними проблемами сайту.