В перехідній галереї між корпусами Укрзалізниці (вул. Тверська, 5), 22 та 23 грудня 2008 року проведено виставку-показ діючих моделей залізниці масштабу НО. Цей захід – як спроба показати керівництву Укрзалізниці один з напрямків діяльності членів Асоціації збереження історії залізниць України, тобто модельний, планувався ще в листопаді, до Дня залізничника. Однак задум цей вдалося реалізувати в грудні.
Фрагменти макету з моделями тепловозу М62
Два дні можна було побачити як моделі – точні копії своїх прототипів, рухалися по макету, складеному з 11 модулів метрової довжини. Організатор виставки – член Асоціації Клочко Ігор Анатолійович. У виставці також приймали участь київські колекціонери та моделісти: Акулов Володимир Анатолійович (представив 1 модуль та моделі); Горьков Олександр Олександрович (моделі); Дембік Дмитро Анатолійович (3 модулі та моделі); Орешко Віктор Петрович (моделі); Чубаха Павло Андрійович (4 модулі та моделі); Шпак Микола Володимирович (3 модулі та моделі). Зібраний з модулів макет відтворив в мініатюрі дві станції, зупиночний пункт, тупикове відгалуження. Крива між двома станціями проходила через тунель. Крім цього на макеті можна було побачити окрім станційних споруд, невеличке депо, водонапірні башти, господарські будиночки, діючі семафори та світлофори, і навіть фігурки людей. Рухомий склад був представлений моделями, що виготовляються як відомими фірмами, так і моделями зробленими власноруч. Авторські моделі локомотивів та вагонів – це точні копії того, що можна було побачити на вітчизняних рейках вчора і сьогодні, а саме: електровоз ЧС4; тепловози ТЕП10, ТЕ109, М62, 2М62, Да, ТГМ3 та ЧМЕ2; залізничні крани, в тому числі ПК6. Були також показані: німецький трофейний паровоз 52-ої серії з трафаретами Львівської залізниці та сучасна іноземна модель паровозу з цифровим керуванням. До речі ця модель змушувала багатьох відвідувачів надовго затримуватись біля макету, адже паровоз з цифровим керуванням не просто рухався вперед – назад, але й підсвічував собі дорогу, випускав з труби дим та ще й видавав звуки роботи парової машини і скрипів гальмами перед зупинкою. Серед вагонів ручної роботи були показані переважно вантажні, зокрема цистерни, хопери, платформи. Всього за два дні виставки по рейках макету рухалося 22 локомотива та 45 вагонів. Загальна довжина макету, що в плані мав Г-подібну форму, становила близько 13 метрів. Керування всіма модулями здійснювалося з двох пультів.

Виставку відвідала кореспондент газети «Магістраль» Катерина Блохіна і про свої враження в номері 97-98 від 27 грудня 2008 р. розмістила статтю.

Висловлюємо подяку Начальнику управління справами Укрзалізниці Грущаку Івану Михайловичу за дозвіл на проведення виставки, надані столи, стільці та можливість приєднатися до електрики.

Висловлюємо подяку всім, хто приймав участь в організації та проведенні виставки.

Окрема подяка Денису Семирог-Орлику за художньо оформлені буклети, що можна вважати першою рекламою Асоціації.

Фрагменти макету з моделями крану ПК6